äntligen vår!

Leif träning med Shadde igår. Det gick toppen bra när jag skärpte mig och red ordentligt. Vi skulle hoppa en ganska lång bana med med många långa galoppsträckor (mitt stora problem). Första rundan gick jätte dåligt, jag bara la ner handen framför hindrerna hela tiden, så då blev jag väldigt arg och frustrerad. Mamma hotade med att sätta nål dynor på på Shaddes hals så att jag inte skulle våga lägga ner handen. När jag sedan fick hoppa om hela banan igen försökte jag bara tänka att jag hade nålarna där och då gick det toppen:) då går han liksom framåt och med huvudet uppe och är är riktigt kaxig, det är när jag får honom sådan som vi är oslagbara stjärnan och jag. Så på tävlingen på söndag måste jag ha samma tanke och jag tänker verkligen ge allt.

Idag var verkligen våren kommen här i Karlskrona. Solen sken och det blåste nästan ingenting alls. Vi fodrade imorse så jag hade bara ridningen kvar. Hästarna fick vara ute lite längre idag och det tyckte dom om. Planen var att rida Lovely i grusen för första gången sedan snön låg överallt. Men planerna ändrades när Carro kom till stallet och tvingade med mig på den mentala träningen. Efter det var jag inte sugen på att rida så jag tog och pysslade med dom istället och babblade en massa skit med Carro, trevligt trevligt;)

Ha den fint!

Bjuder på en sommarbild på Carros hästar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0