80 gånger kvar....

Åkte en sväng ner till Fåglasång på eftermiddagen för att köpa lite betfor. Hittade ett par stövlar där med som inte var jätte dyra och som gick att mått beställa som jag tror att jag vill ha. Köpte ett par nya i sommras som är hur sköna som helst men som dock har blivit för korta. Får väl vänta lite till så att mina ben verkligen växer klart sen ska jag köpa ett par nya.

Sen blev det bort till stallet för att rida Lovely som idag fick hoppa:) Vi hoppade en övning som jag hittade i Lotta Björes och Sylves bok. Övningen skulle hjälpa en att träna upp rytmen och få hästen runt skänklen. Vi fixade det bra när jag bara tror på mig själv och rider framåt (som alltid;P). Ibland blir det lite si och så och nån gång kom jag och bara bromsade mot en plutt-oxer och oj då tog det stopp. Detta ledde till att jag saaakta gled ner för halsen och hamnade i grusen;) så nu har jag bara 80 gånger kvar att ramla av. Satt upp igen och sen gick det bra igen.¨

Nu sitter jag hemma och tittar på hästhoppning Eurosport, Grand Prix från Paris. Rolf-Göran Bengtsson är i omhoppning!

Kan även passa på att säga grattis till klubbens storhäst ryttare som kom 2:a i div1 andra omg och som nu är kvalade till finalen:D

Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0